کسب و کار اینترنتی

توسعه کسب و کار چیست؟ ۵ روش توسعه کسب و کار کوچک شما

اگر از ده نفر مدیر و قائم‌مقام در کسب و کار یا افراد و گروه‌های فعال در کسب و کارها هم در این مورد اینکه توسعه کسب و کار چیست سؤال کنید، پاسخ‌های بسیار زیاد و گوناگونی دریافت خواهید کرد.

بعضی‌ها خیلی خلاصه جواب می‌دهند و می‌گویند: “توسعه‌ کسب و کار یعنی فروش.”

بعضی دیگر مبهم جواب می‌دهند: “توسعه‌ کسب و کار، همان شراکت است.”

افرادی که در استارت‌آپ‌ها کار می‌کنند، احتمالا از پاسخ طفره رفته و پاسخ می‌دهند: “توسعه‌ کسب و کار یعنی انجام معاملات پیچیده”.

با توجه به این‌که هیچ توضیح و توجیه مختصری در خصوصِ چیستیِ توسعه‌ کسب و کار وجود ندارد که جامع باشد، بنابراین من بر آن شدم تا عناضر گوناگون مربوط به توسعه‌ کسب و کار را با هم ترکیب کرده و در یک چارچوب جامع قرار دهم. و در نهایت موفق شدم.

توسعه‌ کسب و کار خلق ارزش های دراز مدت برای یک سازمان است که از مشتریان، بازارها و روابط سازمان به دست می‌آید.

این تعریف ساده و ظریف است، اما این تعریف به گونه‌ای است که شما را در حالت انتظار قرار می‌دهد. گویی که شما منتظر ادامه‌ی آن باقی می‌مانید. در بطن این تعریف، نکته‌ای وجود دارد. بر اساس این تعریف، توسعه‌ کسب و کار، تمامِ آن چیزی است که شما از این نیروها به دست می‌آورید و آن‌ها را با هم ترکیب می‌کنید تا فرصت‌هایی برای رشد خلق شوند. اما هر قضیه‌ای نیاز به اثبات دارد، اثباتی مناسب و درست.

استراتژی های توسعه کسب و کار کوچک شما

شما به عنوان مالک یک کسب و کار کوچک همواره به رشد کار خود فکر می کنید. پس از آنکه شما کار خود را به عنوان یک عرضه کننده تثبیت کردید گام بعدی برای افزایش درآمد توسعه کسب و کار است. در اینجا پنج راه وجود دارد که به رشد کسب و کار شما کمک می کند.

۱-محصولی جدید تولید کنید

بهترین روش برای توسعه کسب و کار تولید محصولی جدید است و شعار شما در این مرحله می تواند این باشد که اگر این کار شرایط را بهتر نکند بدتر نخواهد کرد. این به آن معنانیست که شما باید تولید محصولات پر فروش خود را متوقف کنید اما تولید محصولی جدید، خود می تواند توجه بسیاری از مشتریان را نسبت به کار شما تغییر دهد. در صورتی که تولید محصول جدید موفقیت آمیز بود در ادامه می توانید محصولات بیشتری را تولید کرده و با استفاده از این روش کار خود را بیشتر و بیشتر توسعه دهید.

۲- با کسب و کار دیگری وارد مشارکت کاری شوید

یکی از بهترین روش های توسعه یک کسب و کار کوچک مشارکت در برخی کارها می باشد. در صورتی که این شراکت را با خرده فروشان مستقل دیگر ایجاد نمایید هر کدام از طرفین نتیجه بسیار خوبی دریافت خواهند کرد. برای مثال یک آرایشگر و یک کافی شاپ می توانند با یکدیگر به خوبی همکاری کرده و در ادامه مشتریان می توانند به طور همزمان از هر دو بخش سرویس ارائه شده استفاده کنند.

۳- زمانی را برای ورود به فضای آنلاین صرف کنید

بسیاری از کسب و کارهای کوچک در اولین سال تاسیس خود، برای حضور فیزیکی در بازار زمان بیشتری نسبت به حضور در فضای مجازی اختصاص می دهند. در شرایط کنونی هر کسب و کار کوچک با ورود به دنیای مجازی شانس بیشتری برای رشد برخوردار می باشد. با پرداخت مبلغی اندک، با استفاده از سرویس های یک شرکت وب سایت خود را راه اندازی کنید و تا حد امکان با استفاده از استراتژی های بازاریابی سعی کنید فضایی مطلوب و دوستانه را برای ارتباط مجازی خود با مخاطبان کاری خود ایجاد نمایید.

۴- در برخی حوزه ها سرمایه گذاری کنید

اگر شما به دنبال توسعه کار خود هستید ابتدا باید سطح سرویس دهی را افزایش دهید. برای نمونه یکی از حوزه های مورد نظر در اینجا کار بر روی زمان تحویل و گسترش دسترسی به مکانهای دیگر است. برای مثال برخی از شرکت ها تصمیم می گیرند تا شرایطی را برای تحویل کالا در کوتاه ترین زمان در سراسر کشور فراهم کنند و این موضوع خود بخشی از برنامه توسعه آنها می باشد. برای مثال شما با مشورت با یک شرکت موفق ، می توانید بهترین روش های کاری در این زمینه را بررسی کنید.

۵- از تکنولوژی به نفع خود استفاده کنید

راه های بسیاری وجود دارد که شما با استفاده از آن می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید. برای فروشگاه خود یک سایت تهیه کنید تا مشتریان شما بتوانند به صورت آنلاین محصولات خود را به سادگی سفارش دهند. در ادامه دیگر لازم نیست که آنها برای ارائه لیست خرید به شما ایمیل داده و یا آن را به شما پست کنند. با اینکار شما مشکل فاصله و زمان را به حداقل می رسانید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا